Gör ni det? Stretchar alltså. Jag erkänner att jag är hemskt dålig på att komma ihåg det, men efter varje gång som jag faktiskt tar mig tid till det så känns det ju riktigt bra i kroppen! För mig som är överrörlig så måste jag fokuser på att inte stretcha några leder, utan det ska vara rena muskelstretcher, annars sliter jag på ligamenten i kroppen och det kan bli himla jobbigt när jag blir äldre. Så det gäller att se upp!
Men här har ni några favoriter hos mig. Först och främst: Se till att vara lite uppvärmda! Jag hade som mål att göra 4 km på löpbandet och det fick ta den tid det ville. Sen körde jag lite coreövningar (3 st olika x 3 varv) och så avslutade jag med stretch. Då jag har träningsvärk i insida lår efter ridningen ( vi red utan stigbyglar = spänner låren för fulla muggar!) så gjorde det lite extra ont idag med just den stretchen. 
 
Jag är hur som helst halvt färdig som människa! Jag tänker att lite pussel alltid kan vara skönt som avslappning för jag ska rida ikväll vid 19.20 så jag vill ha tillbaka lite ork i kroppen. Nu brukar inte just den här lektionsgruppen vara den som jag blir mest slut i, men det kommer kännas att jag har varit igång tidigare under dagen. Så jag tänker mig pussel, en kopp kaffe och komma ifatt med några poddar som jag inte har hunnit lyssna på. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress