Long time no gym-selfie! Herregud, jag lyckades få till ett bra pass igår som fick både flås och muskler att hoppa igång sig. Om ni har problem med tränings-inspiration så kommer här ett härligt pass:
* Spring 1 minut på snäppet mer än vad du egentligen tycker är bekvämt.
* Gå av bandet och gör 15 benböj
* Spring 1 min.
* Gör någon magövning. Jag gjorde den med viktplatta som du placerar strax bakom ditt huvud för att sen ta båda händerna och föra den rakt upp över ditt huvud för att sen lägga den på dina 90 gradersvinklade ben, för att sen föra tillbaka den mot ditt huvud. 20 st.
* Spring 1 min.
* 15 ryggresning
* Spring 1 min.
* Axelpress med någon vikt eller hantel. Jag tog en 5-kilosplatta då jag hade den till min magövning.
Sen gjorde jag det här 2 varv och ökade löpningens fart för att utmana flåset lite! Efter det kände och klämde jag lite på vissa muskelgrupper för att väcka dom till liv efter en längre vila. Förresten! Om ni inte har tillgång till gym och vill köra det här ändå: Köp ett hopprep och kör istället för löpningen! Det är bra jobbigt för flåset det med och man kan köra det hemma utan problem. Jag har ( kanske inte så konstigt ) härlig träningsvärk idag!
Jag behöver komma tillbaka till någon slags träningsrutin igen där jag pushar kroppen lite i taget för att inte bli sjuk eller skada mig. Men det känns skönt också att höst/vinter kommer gå åt till att skapa nya rutiner igen! 
 
Idag: Måla lister igen nu på förmiddagen. Annars inga planer alls faktiskt! Jag har lite "helg" nu eftersom jag sen kommer jobba fram till måndag så jag njuter i fulla drag av ledighet nu. Men först: Frukost!
Jessica Högberg

Duktiga du, jag måste verkligen också komma igång!!

Svar: Det är verkligen inte lätt att komma igång igen när man har varit lite på latsidan ett tag haha Men jag tror att det blir lättare om man inte går ut för hårt utan smyger in träning lite här och lite där :D
Camilla Norman

Jessica Högberg

Provar med det;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress