Ni får lite fina bilder här, en Black Friday som denna, på vår käraste måne. Det var en krispigt klar kväll igår kväll med en hel del minusgrader och stjärnklart till tusen och jag behövde få lite friskluft för att inte bli helt galen i huvudet ( hade jag haft balkong eller trädgård hade det varit mer lättillgängligt att ta sig ut för att få luft i kroppen trots lite krasslig).
Jag är måttligt irriterad just nu då jag satt HELA eftermiddagen igår och försökte förstå mig på mitt jävla Bredband som inte fungerar. Plus att Tv-helvetet inte fungerar för mig heller och jag mötte nyss min hyresvärd som såg så nöjd ut när han sa att det hoppade igång för några dagar sen och "-du får väl ringa Telia" fick jag till svar. Fy fan och helvete säger jag bara, det är som att jag bor i en bunker med noll tekning och allt jag får till svar av alla är : " vi återkopplar till dig om några dagar". 
Det är tur att det är Black Friday så att jag kan shoppa lite och få lite glada tankar i min hjärna ett tag haha Det är så himla värdelöst det här! Snart ger jag upp allt det här och så sitter jag där med ingen tv och inget internet, det är så himla frustrerande att behöva göra det här alldeles själv ( mer än att pappa är mitt bollplank dvs och han som får ta emot mest svordomar haha).
 
Så: Ännu en eftermiddag kommer gå åt till en sjuhelvets massa samtal och "-jag kan inte så mycket om det här, jag ska koppla dig till min kunniga kollega som kan hjälpa dig". Varav jag sen får till svar: Oj, jag ser här att det här borde ha kommit igång för 1-2 månader sen, undrar varför vi inte har fått reda på det!
 
Glad fredag på er! Det har annars varit en skön förmiddag med lite julklapps-fix med min kära mor och sen lyxade jag till det med Salas godaste sallad, så nu är jag typ fit for fight för att ringa teknik-supporten på både Telia och Telenor. I call some bullshit about this, min lägenhet måste ha farit igenom ett svart hål eller något och hamnat på 1800-talet. 
Telia Sverige

Hej! Men du Camilla! Glöm inte att du kan få hjälp av oss via sociala medier också, så slipper du iallafall telefonköer och annat. Okej?
Ha en fin dag och en fantastisk vecka! /Lisa, Telia Kundservice

Svar: Hej Lisa! Jo absolut, det är alltid ett bra alternativ, ska tänka på att jag kan göra det 😀just nu har jag tanken på 1)mitt fiberuttag är dåligt insatt i lägenheten och 2)jag har nog inte fått rätt utrustning eller någon sladd som saknas. Jag har nu fått en lite Arriz-tv-box och en mediaomvandlare, men det känns som att det saknas en router eller något? Ska kollas upp under veckan tänker jag 😀

Ha en fin vecka Lisa, ta hand om dig!
Camilla Norman

Telia Sverige

Skriv ett PM till oss på Facebook så hjälper vi dig med inkopplingen och kollar så att du har rätt utrustning. Det är inte säkert att du behöver någon router eftersom du bara har TV-tjänsten hos oss. Men som sagt, vi hjälper dig om något saknas också, såklart!
Att uttaget sitter dumt till bör du lyfta till din hyresvärd om det är en hyresrätt du bor i. Alltid värt ett försök iallafall! :)

/Lisa, Telia Kundservice

Svar: Det låter ju toppen det Lisa! Han nämnde något om att han och en tekniker hade varit runt i hyreshuset och kollar hur nätet var i alla lägenheter och sa att dom 7 som var svaga hade blivit åtgärdade, men får ge det en chans till att gå på honom lite haha
Jag hör av mig på Telias FB, det kan aldrig skada om inte annat! 😍
Camilla Norman

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress