Jag behövde den där lilla kicken av att kolla upp hur min kropp mår på cellnivå för att ta tag i den stora grejen som kallas för Hälsa. Kanske låter löjligt för andra, men jag behövde få se hur det står till med mitt inre och inte bara fokusera på "jag-bör-gå-ner-x-antal-kilon-för-att-bli-lycklig" som annars är så vanligt! I och med att mitt gymkort har gått ut ( ska förnya efter nyår då jag är 100 % säker på att nästa vecka blir Intensiv med STORT I på jobbet och då vill jag inte sätta press och stress i min kropp. Plus att jag alltid köper årskort och jag har fan inte dom pengarna just nu haha 
Så, jag skulle kunna välja att bli bekväm och sitta i soffan och mysa ner mig där och aldrig mer gå upp, eller så kan jag träna hemma. Den här veckan hittade jag en av Victorias Secret-änglarnas Youtube-kanal. En vacker människa som heter Romee Stridj och som blandar träning, vloggar + hennes jobb. Jag hittade 2 st pass på 15 min vardera som är SÅ bra! För mig som inte är nybörjare men som har hamnat i träningskoma så är det här perfekt. Jag kör 1:a programmet för rumpa/ben, sen kör jag abs-passet och sen avslutar jag igen med ben-passet för att kräma ur det sista i kroppen och så har man helt plötsligt gjort 45 min väldigt intensivt pass hemma! 
HÄR hittar ni benpasset och HÄR hittar ni abs-passet. Det finns egentligen ingen anledning till att INTE göra dom här, allt du behöver är någon typ av yogamatta ( helst det, för att få lättare grepp för händer/fötter) och din fina kropp blir motstånd genom hela passet. Jag har kört det 2 gånger den här veckan (idag, medans tvättstugan körde för fullt, och i måndags) och sen är det ridning på söndag. Jag är väldigt nöjd med att jag har lyckats klämma in träning trots otroligt seg vecka!
Jag har också hittat på en ny sallad som jag nu har ätit 3 gånger den här veckan. Ni vet hur det blir när man hittar något gott, man vill äta det JÄMT. Men här har ni grundreceptet till det och ni får väl ta lite efter behag av allting: Gurka, tomat, isbergsallad ( hackad ), gröna oliver, soltorkade tomat skivade, avokado + tricolore quinoa. Jag har på lite rapsolja och sen Knorr Grekisk Salladskrydda. Quinoan gör det hela väldigt matigt och SÅ himla gott! Jag åt den till lunch nyss och är typ fortfarande sugen på den. Det känns så nyttigt och bra att få i sig nu under vintern och speciellt efter träning. 
Jag har också börjat med en ny ( lite äcklig, men bra ) grej. Jag gör en shot med vatten + gurkmejapulver som jag dricker 1-2 gånger om dagen. Det smakar verkligen inte gott ( om man jämför med när man har i det i en smoothie) men det är bra för kroppen och boostar imunförsvaret! Ju äckligare saker är, desto bättre? Skulle allt smaka som choklad vore det inga problem med att få i sig allt nyttigt haha
 
Men nu är det brottom brottom! Jag ska alldeles strax ta mig mot jobbet för kvällsjobb och jag sitter fortfarande med blött hår och osminkad och måste åka om 40 min! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress