Hej hej ny vecka! Vilken vecka också, för nu på söndag så startar ridningen igen! OM jag har längtat. Ingen promenad, intervall eller gymträning kan mäta sig med glädjen i att få sitta upp på en häst igen haha
Jag hoppas på att jag inte blir sjuk nu eller så för jag känner av bihålorna idag och det känns lite sådär kan jag väl tycka. Det började nu under gym-passet på förmiddagen så jag hoppas att lite varm dusch och någon ipren ska råda bot på det! Yes, jag gick till gymmet idag, det var ett tag sen må ni tro! Eller vi säger såhär istället: Det var ett tag sen som det hände kontinuerligt. Jag har väl snittat 1/v under sommaren och varvat med utomhusaktiviteter så som sommaren bör vara ( iaf för mig ). 5 redskaps-övningar med skivstång, bänk, smithmaskin och där fick jag in både flås, rygg, rumpa, core och axlar! Lite lek med skivstången efteråt och sen avslappning i 15 min då bihålorna började strejka. Allt som allt ett bra pass och jag kände mig oväntat stark trots brist på redskapsträning! 
 
Det är mitt tips till er som inte orkar eller egentligen vill träna på gym: Släng ihop en cirkelträning av 4-5 övningar och gör 15-20 repetitioner av varje x 5 varv. Jag lovar att det spränger i musklerna efteråt och svetten kommer på köpet! Det går framför allt över fort vilket kan vara en motivation om det känns lite motigt. 
Jag gjorde 15 raka deadlift , 20 höftlyft på bänk, 15 axelpress ståendes ( core måste aktiveras på ett bättre sätt om man står, än om man sitter ner tycker jag) och slutningen 20 breda benböj. I såna här cirklar gillar jag att se till att komma ner på marken i någon övning för att få lite puls också som typ en armhävning, situps eller burpee, men jag var alldeles för trött i kroppen för det idag och det är viktigt att lyssna på den ockå.
 
Happy training!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress