För en bättre hållning

 
 
Jag är 178 cm lång. Jag är stillasittandes vid en dator och skum hållning hela dagarna. Jag är också överrörlig. Där har ni några bra anledningar till varför jag lägger krut på överkroppsträning! Det, plus att jag tycker att det är oerhört mycket roligare och resultatgivande att träna just överkropp haha
Min träning har som sagt varit lite si så där nu under ett tag och det som gör att jag märker av det ( inte bara på kläder som sitter aningens lite tajtare) är att kroppen känns.. trött? Axlarna känns jobbigare, svanken kan inte bära upp mig och huvudvärken kan mola lite. Allt det här pg.a att jag har slarvat med träningen! Eller, jag har väl tränat från och till och gjort mina promenader och så, men ren styrketräning har varit kämpig att få igång ett tag. Men idag så gick det över förväntan riktigt bra! Jag kände kontakten i skuldrorna och nedre ryggpartiet och det är verkligen en känsla jag gillar! Mina stackars axlar är en svag sida hos mig och att få mjölksyra i dom är inte svårt. Med dom här två övningarna ihop som ett superset ( direkt efter varandra alltså) får jag ALLTID galen mjölksyra. 1:a övningen är en vanlig hantelpress. Den 2:a kan man variera lite tycker jag. Som ett avslut på passet kan jag bara ha dom så här, as simple as that. Det är statiskt som tusan och bränner verkligen! Annars brukar jag böja in armbågen och händerna in mot kroppen igen och den kan jag verkligen rekomendera er. Den tar på både armmusklerna och axlarna! Har ni inga vikter hemma så fyll vattenflaskor att göra övningarna med. Jag varierar oftast mellan 3-4 kilo och kan gå upp mot 5-6 i axelpressen ( är lite starkare i den övningen). Jag stannar faktiskt på den vikten när det gäller mina hantelövningar pg.a min ena armbåge som gör sig påmind varje gång jag tar i lite extra. Det gäller att lyssna på kroppens signaler! 
 
Jag känner att vi tjejer är lite sämre på just överkroppsarbete och tycker att vi nog skulle kunna lägga lite mera krut där. Ingenting är snyggare än en bra hållning! 
Lillan
2017-06-12 @ 17:53:16
URL: http://viktigaresan.blo.gg/

Är lika lång som dig ungefär och har haft problem med hållningen typ så länge jag kan minnas. I alla fall sedan jag märkte att jag var längre än andra och ville "krympa ihop" för att jag skämdes. Sen har det suttit i.
Ska ta och testa de här övningarna och se om det hjälper. :)

Svar: Hej på dig! Jag känner igen mig i det där med att "krympa ihop". Jag själv var den där som bar runt på mina mindre vänner och hade dom på ryggen när vi lekte häst. Roligt för leken, mindre roligt för ryggen heheJag märker att ju mer jag ger ryggen och hållningen en push i träningen så växer mitt självförtroende steg för steg. Hoppas att det kan hjälpa dig på vägen också! Kram
Camilla Norman




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0