Rörelse i vardagen

 
God morgon god morgon! Sitter här med en stor skål med jordgubbar och försöker peppa mig själv till promenad efteråt. Träningen nu för tiden är verkligen ingenting att skryta med men jag känner ett lugn i det som typ aldrig har hänt förut. Jag har verkligen behövt den här perioden att återhämta mig och känna att passen blir roligare mer än att dom " blir av"! Allt det där kommer i sinom tid och då kommer förhoppnigsvis kroppen att svara på det. 
Men tills dess så kör jag på konseptet Rörelse. Att röra på mig i tid och o tid! Jag funderar på att köpa hem 4-kilosvikter och ett resistence-band att ha här hemma att ta till efter promenaderna eller efter jobbet när jag egentligen VILL träna men hela kroppen skriker efter mat och vila. Kanske 15 min här och där? Jag brukar summera min vecka på söndagarna faktiskt och gå igenom på ett ungefär hur mycket rörelse jag har fått in. Det roliga är att jag känner mig duktig efter 1 timmes gymträning, men att jag sen kanske inte har rört mig en cm på hela dagen efteråt. Men att 1 rask promenad följt av en aktiv dag på jobbet gör att jag får en känsla av "jag-är-lat". Vad är egentligen bäst där? 1 timmes gym och sen sitta i datastolen heeeela dagen eller 1 timmes promenad och kuta runt på jobbet? Måste helt klart ställa om hjärnan lite på den här frågan och inse att lite är bättre än inget. Sommartiden har aldrig varit min starka tränings-tid och det finns ingen idé i att klanka ner på mig själv och tvinga min kropp till något den verkligen inte orkar med just nu. 
 
Hur känner ni för träning just nu under sommaren? Jag fokuserar på promenader, yoga, ( meditation= träning för hjärnan), minst 1 pass på gymmet/ vecka och kanske att jag springer någon gång ibland. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0