Första gym-träningen på länge

 
När jag väl bestämmer mig för något så måste jag försöka utföra det också. Det var inte direkt med studs i benen som jag drog mig själv till gymmet, men när jag hade bestämt mig för att det fick bli 40 min så fick jag istället en tidsbrist i kroppen och körde på utav tusan! Effektivt skulle det bli. Så jag svepte mitt kaffe direkt på morgonen och körde 40 min ben/rumpa och sen kände jag både hur det brände och att jag var nöjd och belåten!
Jag har verkligen tappat mycket muskler i kroppen och allt känns tungt och svider i musklerna så fort jag gör någonting för att aktivera dom. Den här vilo-perioden behövdes verkligen då jag inte såg någon glädje i gym-träning under ett tag plus att jag märkte att stresspålaget i kroppen blev för mycket och då svarar ändå inte kroppen på förändraringar. Så, det blev till att backa några steg, planera om och vara mycket på promenader/göra hemma-träning/ köra intervaller för att fortfarande underhålla psyket lite men ändå göra träning som känns rätt för mig och min kropp. Det är viktigt att kunna bromsa i rätt tid också och hitta balansen till att inte köra slut på sig själv. Ingen kommer tacka dig för att du fick följdsjukdomar pg.a. träning!
 
Men, det blev en härlig kväll igår med mina tjejer och när klockan började närma sig 1 halv 2 så tvingade vi oss själva att sluta prata. Men eftersom att jag kom på att jag hade en tidslimit idag runt 12-tiden och jag ville verkligen träna lite innan så blev jag ändå tvungen att gå upp i en vettig tid- Hej trött tjej! Så nu sitter jag här, med en skön känsla i kroppen med svinhungrig pg.a. fika till kvällsmat igår och stressig träningsmorgon idag.
Det är lite min tur att få fira påsken nu så jag ska alldeles strax ta och bege mig hem mot min familj där släkten från Västerås ska komma. En skön dag med lunch, fika och en massa prat! Perfekt start på nya veckan om ni frågar mig.

Ha en fin måndag kära ni!
Publicerat i allm�nt
Taggar: HappiChallenge