Lazy day

 

Okej jag ska erkänna något: Jag har varit uppåt väggarna uttråkad idag! Att gå på 1 timmes promenad på morgonen och hänga på gymmet 1 timme är ju trevligt och så. Men vad har jag gjort resten av dom 10 timmarna? Många gånger har jag en bra fantasi och kan hitta på saker att göra, men idag har jag verkligen inte velat göra någonting! Jag fick till ett ganska så bra pass på gymmet i alla fall. Hjärnan var inte med mig och inte viljan heller, men jag fick svettas lite och känna musklerna brännas.
Jag måste försöka komma i säng i en vettig tid ikväll för jag ska upp runt 04,30 imorgon bitti. Aaaaalldeles för tidigt för min smak men det är bara för några timmars jobb. Har jag tur är jag hemma innan 8 haha
 
Alltså ni. Jag är inte redo för hösten än! Fåglarna börjar testflyga sig själva inför att lämna Sverige och jag har sån lust att haka fast mig själv i någon fågels ben och följa med till det där varma landet dom ska till.

En vitamin-bomb, tack!


Okej mina vänner, det här var ju bara för gott!! Jag kände mig otroligt tjurig, trött och inte på humör ( typ stirra upp i taket från soffan och pendla mellan att kolla in Insta och FB) och insåg att det nog var lite energi som behövdes. Att jag aldrig lär mig! För nu, efter den här megaskålen av nyttigheter så känner jag mig redan mycket gladare! Jag mixade ihop 2 bananer, 1/2 påse babyspenat, lite fryst mango, havtorn ( tack Coop för att ni levererar ibland ni med!), vatten och spirulina. Toppade med det jag råkade ha i skafferiet idag och det fick bli kokosflakes och pumpakärnor.
Folk kanske tycker att det här är galet för magen och inte förstår hur jag inte får en sockerchock efteråt. Men sanningen är att min mage aldrig mår så bra som efter en mixad smoothie. Oftast så kör jag på det här när jag får en udda rast på jobbet ( säg att jag slutar jobbet 19.30 och har min sista rast mellan 16 eller 17.00). Det är alldeles för få timmar mellan mina stora måltider en sån dag och jag är inte hungrig för fem öre, men jag VET att det kan gå utför jag kommer hem vid 20.00 och är hungrig som en varg. Då är en sån här smoothie väldigt viktig för mig och mitt humör.
Jag har aldrig testat att äta så här till lunch, men eftersom att jag har en ledig dag idag så kan jag alltid ta mellanmål när det behövs mer energi. Folk är så rädda för fruktsocker ( okej, har man diabetes ska man nog ta det försiktigt ) och kolhydrater som man får genom frukten. Men jag tänker så här: Allt det här som ingår i min smoothie finns att hitta ute i vår stora vida värld. Är inte det på något vis ändå bättre än pasta och kassler? Det är en het diskussion om banan är bra eller dåligt. Mina 2 om dagen känns lagom för MIG då jag äter annan slags mat resten av dagen. Men som med allt annat så ska man inte överdriva. Äter man 20 bananer så är det klart att kroppen tar stryk. Jag är i alla fall sjukt glad över att jag har kommit in i period där jag får i mig mycket grönsaker och bär som innehåller så himla bra vitaminer och energier! Det är stört omöjligt att få i mig allt det här i fast form, så för mig är det toppen att kunna mixa ihop allt.

Propudding-bowl


Något så enkelt som färskpressad äppeljuice ( svenska äpplen är ett måste, jag älskar verkligen den syrliga smaken som blir från dom!), en stor kopp med svart kaffe och så propudding (jag lovar att den ligger där längst underst haha) med färska hallon, valnötter och lite torkad frukt. Enkelt, jättegott och energirikt!
Jag ska ta mig iväg på en liten förmiddagspromenad nu efter frullen tänkte jag och ska samtidigt svänga förbi Coop för att hämta ut ett paket och leta efter havtorn.
Jag har riktigt härlig träningsvärk i ryggen måste jag säga! Antingen så har jag börjat få in musklerna i ryggen på ett helt annat sätt än förut, eller så är jag mer otränad än någonsin haha Jag hoppas på det första! Jag har en ny favoritövning för ryggen och gillar att kombinera den med 1 till övning så att det blir ett superset ( 2 olika övningar på varandra ). När det råkar vara tomt på gymmet ska jag helt klart visa er!
 
Men nej ni. Nu är det dags att snöra på mig skorna!
RSS 2.0